Ako cvičiť

Nákup pružinového systému je len začiatok. Ak by ste nevedeli, ako tento systém efektívne využiť, stala by sa z neho neužitočná vec, čo iba zavadzia a zaberá miesto. Táto situácia často nastáva u rotopédov a ďalších rôznych pomôcok na cvičenie z teleshopingu aj mimo neho.

Môžete si vybrať, či budete:

  • Cvičiť podľa osvedčených plánov, ktoré nájdete zadarmo na cviceni-doma.cz. Tieto plány sú pre začiatočníkov naozaj skvelé. Často v nich pružiny využijete. Nenechajte sa však odradiť tým, že obsahujú aj cviky s jednoručnými činkami. Zo svojej skúsenosti môžem povedať, že väčšina cvikov s jednoručnými činkami sa dá nahradiť pružinami. Činky a pružiny totiž využívajú takmer rovnakého princípu. Akurát miesto gravitácie prekonávame odpor pružiny.
  • Ako bolo spomenuté v predchádzajúcej zarážke, pružiny veľmi dobre nahrádzajú jednoručné činky. Nie je teda nič ľahšieho ako nájsť cvičebné plány s jednoručnými činkami a nahradiť ich cviky s pružinami. Ušetríte tak aspon svoje kĺby.
  • Môžete využiť online cvičebné plány, ktorá ponúka spoločnosť Liveexercise.com. Tu nájdete stovky cvičebných plánov s pružinami. Bohužiaľ je nutné platiť mesačný poplatok vo výške cca 8 eur.
  • Predposledná možnosť je skôr pre nadšencov, ktorí sa venujú cvičeniu už nejakú dobu. V databáze cvikov totiž nájdete preložených 125 cvikov doplnených obrázkami. Tento počet bohato stačí na vytvorenie dostatočne kvalitného cvičebného plánu. Ale chce to už určité znalosti, aby ste svoj plán dobre zostavili.
  • Tiež si môžete zaplatiť osobného trénera, ktorý Vám zostaví cvičebný plán presne na mieru našim potrebám. Táto možnosť je samozrejme najefektívnejšia, ale tiež bohužiaľ najdrahšia.


Možností ako cvičiť s Bodylastics máte viac. Záleží na Vás a na Vašich preferenciách.